mjfan - LÄS, ni kmr nt att ångra er!

Hittade en text på nätet som en tjej hade skrivit om michael jackson. det var okej att jag kopierade den så ni vet.

De personerna som ligger allra närmast mitt hjärta är personer som jag inte kan beskriva. Det är totalt omöjligt att beskriva Michael med ord. Det finns inga ord som är kraftfulla nog. Jag kan inte säga det jag vill säga.
Michael är en stor förebild för mig, och jag önskar att jag en dag blir som han. Det är min dröm.
Jag älskar hans musik, all hans musik, men det jag älskar allra mest med personen Michael Jackson, är hans underbara personlighet och hans rena, vackra hjärta. Hans stora önskan att förena hela världen i en enda stor kram.
Det är en del av mig som saknas, en del som jag vet att jag aldrig kommer att få tillbaka, och det gör ont. Att veta det.
Jag har fortfarande inte insett att han aldrig kommer att komma tillbaka, trots att ett halvår har gått. Jag kan säga det, skriva det, men jag tror inte själv på det, även om jag innerst inne vet att det är så. Jag kan bara inte förmå mig att inse det. Jag vill inte inse.
Jag kan inte läsa Michaels namn utan att det känns som att jag får en kniv stucken genom hjärtat. Om jag läser hans namn i en bok, låt oss säga i skolan, så sitter jag kvar och tittar på namnet väldigt länge. När jag sedan vänder sida, måste jag gå tillbaka och titta på hans namn. När jag ser hans bild i tidningen rycker jag till. Det låter så otroligt överdrivet, men det är sanningen.
Det finns ord jag inte kan höra utan att höra Michaels röst. Som orden "children" eller "humble". Om jag läser de orden så hör jag dem med Michaels röst. Som om han säger det.

Jag kommer aldrig att kunna säga hejdå. Det är omöjligt att säga hejdå till någon som Michael. I den här exakta minuten, när jag skriver detta, lyssnar jag på Michaels musik och jag vet att nästa låt är hans och efter det, och efter det. Tittar jag upp mot väggen framför mig, ser jag hans ansikte. Tittar jag åt sidan ser jag hans skivor staplade i en hög på varandra. Tittar jag åt andra sidan ser jag "Moonwalk". Han finns överallt. Ett livsverk. Det går inte att säga hejdå.

Jag kan inte titta på hans minnesstund utan att vara totalt övertygad om att han kommer att resa sig ur kistan. Jag sitter och väntar. "Vilken sekund som helst nu. Vilken sekund som helst". Och jag blir lika besviken varje gång. Jag kan inte sluta hoppas. Hoppas att min dröm en dag kommer att bli sann. Att han en dag kommer tillbaka.


jag håller så jävla mkt med personen. många har bara börjat lyssna på honom nu efter att han dog & sagt ; "åhhh jag älskar honom , han är sjuuukt bra!!!<3"
men jag & många andra har alltid tyckt han var grym, jag kan väl säga att jag lyssnar ännu lite mer på honom nu efter döden, men har alltid tyckt om honom starkt.
Och som hon nämner i texten, så är det nt bara hans musik som är världsbäst, utan hans underbara personlighet.
älskar detta hon skrev ;

"Jag älskar hans musik, all hans musik, men det jag älskar allra mest med personen Michael Jackson, är hans underbara personlighet och hans rena, vackra hjärta. Hans stora önskan att förena hela världen i en enda stor kram."

så sjukt klockrent! åhh det går inte att förklara..

Och ni som skriver att ni älskar han mest osv.. & tänker; "ohh palla läsa allt detta hon har skrivit" , ni e dom som bara tkr att hans musik är cool men vet inget alls om vad han ville visa till alla . Ni som säger att han är en pedofil kan barra köra upp ngt i r*ven, för jag tror ändå nt på er.
Michael Jackson som var en sån fin människa kan jag aldrig tänka mig att han skulle göra ngt sånt.

Ni tycker kanske jag överdriver med allt, men det e så jag tycker.
still love you michael. :(<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0